سیاسیون

به گزارش فرهنگ به نقل از خبرگزاری دویچه وله،نوشته‌ی رسانه‌های اسرائیلی این خاخام محافظه‌کار روز یکشنبه (۲۶ اوت/۵ شهریور) در مراسم دعای خود گفت: «زمانی که از خدا می‌خواهیم تا دشمنانمان را نابود کند، بایستی به ایران و شرورانی که اسرائیل را تهدید می‌کنند، فکر کنیم. باشد که خدا آنها را هلاک کند.»

عوفادیا یوسف رهبر معنوی ارتدوکس‌های افراطی حزب شاس، از احزاب کلیدی ائتلاف دولتی به رهبری بنیامین نتانیاهو است. نخست‌وزیر اسرائیل هفته گذشته مشاور امنیت ملی خود را به نزد این خاخام ۹۱ ساله فرستاده بود تا گزارش‌‌هایی را در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران به اطلاع وی برساند.

بسیاری همچنین این حرکت را تلاشی برای به دست آوردن حمایت این شخصیت مذهبی افراطی برای هر گونه حمله احتمالی اسرائیل علیه ایران دانسته بودند. در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل نیز به تازگی به ملاقات این خاخام یهودی رفته است. یک منبع آگاه دولتی در اسرائیل در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه بدون ذکر جزئیاتی در مورد این دیدار، اخبار مربوط به آن را تأیید کرده بود.

رهبر معنوی شاس از شماری از اعضای این حزب در دولت خواسته بود تا با هر گونه طرح حمله احتمالی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران که بدون مشارکت آمریکا انجام گیرد، مخالفت ورزند. با این حال به گزارش رادیوی ارتش اسرائیل این خاخام پرنفوذ یهودی در پی این دیدارها تا حدی از موضع سرسختانه‌ی پیشین خود عقب‌نشینی کرده است.

او در یکی از تازه‌تری مراسم مذهبی که به جا آورد اظهار داشته بود که "یهودیان در خطرند."

خاخام یوسف در گذشته در اظهاراتی جنجالی فلسطینی‌ها را به "مار" تشبیه کرده و خواستار "هلاک کردن" محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین شده بود.



به نقل از کانال 10 تلویزیون اسرائیل؛ اين طور به نظر مي‌رسد كه شیمون پرز هدایت ائتلافی از مقامات دولتی و اعضاء‌ کنست را به عهده گرفته است که مخالف هرگونه اقدام نظامي تل آويو علیه فعاليت هسته‌ای ایران هستند.

در گزارش كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي آمده است: پرز طي هفته‌هاي اخير چندين مرتبه از مخالفت خود در مورد هرگونه حمله احتمالي به ایران سخن گفته بود. حتي وي در دیدار چند هفته پیش خود با لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا، با تاکید بر اینکه حمله به ایران ایده خوبی نیست، وی را تحت فشار قرار داده است.

این گزارش نشان می‌دهد، پرز نیز به جمع گسترده مخالفان اقدام نظامی علیه ایران پیوسته است.

" لازم به ذكر است ، "بنی گانتس" رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل نیز مخالفت خود با این اقدام را به آگاهی شماری از وزیران ارشد رسانده و حتی در نشستی محرمانه گفته:‌ "توان اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران محدود است و اسرائیل آماده رویارویی با ایران نیست."



روزنامه شرق نوشت: سفر «فائزه هاشمي‌رفسنجاني» به خارج كشور حاشيه آفريد. روز گذشته در پي اينكه خبرگزاري «فارس» به نقل از يك سايت خبري مدعي شد فائزه هاشمي‌رفسنجاني دختر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام از كشور خارج شده است واكنش‌هاي متفاوتي نسبت به اين مساله صادر شد.

سايت خبري «فرهنگ‌نيوز» با انتشار عكس و فيلمي مدعي شد كه دختر هاشمي‌رفسنجاني ساعت 4:30 صبح روز پنجشنبه 12 مرداد از طريق فرودگاه امام خميني (ره)، از ايران خارج شده است.

به دنبال انتشار اين خبر بود كه روز پيش فائزه هاشمي در تماس «شرق» با اشاره به علت خروج خود از كشور با رد شايعه‌هاي منتشر شده توضيح داد: «براي ديدن المپيك راهي لندن شدم و با پايان المپيك به ايران باز‌مي‌گردم.»

خبرگزاري فارس، اما به دنبال اين خبر با اشاره به حكم شش ماهه فائزه هاشمي و محروميت 5 ساله وي از عضويت و فعاليت در احزاب، گروه‌ها، انجمن‌ها، فضاي مجازي و همچنين فعاليت‌هاي فرهنگي و مطبوعاتي كه به دنبال حوادث پس از انتخابات سال 88 و مصاحبه وي با سايت روزآنلاين صادرشد، نوشت: «بر اساس قانون پس از صدور حكم قطعي توسط دادگاه تجديدنظر در مواردي كه مدعي‌العموم شاكي پرونده است، دادستان خواستار اجراي حكم صادره مي‌شود و دادگاه مربوطه ملزم به ابلاغ راي به متهم و دايره اجراي احكام است تا ظرف 10 روز حكم اجرا شود اما با گذشت پنج ماه از نهايي شدن حكم محكوميت فائزه، هنوز خبري از اجراي حكم وي نشده است.»

به دنبال انتشار اين خبربود كه «سيد محمودعليزاده طباطبايي» وكيل هاشمي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره صحت خروج فائزه هاشمي از كشور اظهاركرد: وي براي يك سفر كاري ايران را ترك كرده و با شروع سال تحصيلي جديد به ايران برمي‌گردد.

وكيل هاشمي ادامه داد: فائزه هاشمي مدير گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامي است و به زودي به ايران بازمي‌گردد. عليزاده طباطبايي در پاسخ به اين سوال كه چرا با وجود صدور حكم حبس براي فائزه هاشمي از سوي قوه‌قضاييه، حكم وي اجرا نشده است، اظهار كرد: براي اجراي حكم فائزه هاشمي چندين مرتبه اقدام شده ولي زندان خالي وجود ندارد. هزاران محكوم به زندان در انتظار اجراي حكم خود هستند و اين در حالي است كه زندان‌ها هنوز خالي نشده‌اند. به گفته وي محكومان بسياري هستند كه با وجود صدور حكم به قيد وثيقه آزاد و حتي خارج از كشور تحصيل مي‌كنند. وكيل هاشمي خاطرنشان كرد: فائزه هاشمي ممنوع‌الخروج نيست و اين مساله تنها در مورد محكومان مالي مصداق دارد.

صرف قطعيت حكم مانع خروج از كشور نيست
پس از اين واكنش بود كه «غلامحسين اسماعيلي» رييس سازمان زندان‌ها با رد ادعاي عدم اجراي حكم فائزه هاشمي به خاطر پر بودن زندان‌ها، به فارس گفت: هر فردي كه از سوي دادستان معرفي شود را در زندان پذيرش مي‌كنيم. اسماعيلي سپس اظهاركرد: اين ادعا درست نيست و عدم اجراي حكم ربطي به جمعيت داخل زندان‌ها ندارد. وي ادامه داد: هر كس كه از سوي دادستاني معرفي شود، ما پذيرش مي‌كنيم.

رييس سازمان زندان‌ها درباره اين ادعا كه هزاران زنداني در انتظار اجراي حكم خود هستند ولي زندان‌ها خالي نشده است، گفت: چنين ادعايي صحت ندارد و هركس كه از سوي دادستان معرفي شود، قطعا از سوي زندان‌ها پذيرش مي‌شود. و اين تنها واكنش موجود نبود، يك قاضي دادگستري در گفت‌وگو با فارس گفت: قطعي شدن حكم يك محكوم به معناي ممنوع‌الخروج شدن وي نيست و ممكن است فائزه هاشمي به قيد وثيقه يا ضمانت آزاد بوده باشد.

«محمدسلطان همتيار» قاضي دادگستري استان تهران با اشاره به خروج فائزه هاشمي‌رفسنجاني از كشور قبل از اجراي حكم قطعي شده حبس وي، اظهار كرد: واحد اجراي احكام مربوطه بايد در اين زمينه اظهارنظر كند اما احتمالا اين فرد يا ضامن داشته يا وثيقه ارايه كرده است. صرف قطعيت حكم نيز مانع خروج از كشور نيست.

قاضي دادگاه كيفري استان تهران با بيان اينكه احتمالا اين فرد با قرار وثيقه يا كفالت آزاد بوده است، گفت: اگر حكم قطعي به مرحله‌اي رسيده باشد كه ابلاغ شده يا بايد اجرا شود، فرق مي‌كند اما ممكن است سير قانوني ديگري غير از قطعيت حكم داشته باشد مانند اينكه بايد فرد فراخوان و احضار شود و احضاريه به خودش يا وثيقه‌گذار و ضامن ابلاغ شود.

همتيار افزود: اگر ممنوعيت خروج كسي به مراجع ذي‌ربط اعلام نشود، قطعي بودن حكم، مانع از خروج وي از كشور نيست زيرا ممكن است حكم فردي قطعي شده باشد، اما ممنوع‌الخروج نباشد.



           

فائزه هاشمی که در جریان فتنه پس از انتخابات 88 در اغتشاشات خیابانی حضور مؤثری داشت و با حکم دادگاه متهم شناخته شده بود، چند شب قبل از طریق فرودگاه امام خمینی از ایران خارج شد تا اجرای حکم وی در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

بر اساس قانون پس از صدور حکم قطعی توسط دادگاه تجدیدنظر در مواردی که مدعی‌العموم شاکی پرونده است، دادستان خواستار اجرای حکم صادره می‌شود و دادگاه مربوطه ملزم به ابلاغ رأی به متهم و دایره اجرای احکام است تا ظرف 10 روز حکم اجراء شود.

بنابراین اینگونه استنباط می شود که خروج چنین متهمانی از کشور تنها با دستور قاضی پرونده امکان پذیر است.

اما از سوی دیگر نیرو های انقلابی که در محافل مختلف، خواهان محاکمه سریع سران فتنه 88 بودند پیش از این اعتراض های متعددی به عدم تناسب جرم و حکم فائزه هاشمی داشتند که این اعتراض تاکنون از سوی قوه محترم قضائیه بی پاسخ مانده است

این در حالی است که چند روز قبل سایت های انقلابی از تاخیر 5 ماهه در اجرای حکم فائزه هاشمی رفسنجانی خبر داده بودند، انتظار می رفت قوه قضائیه با پیگیری این مطالبه ی بحق ملت ایران، هرچه سریعتر اقدام به اجرای حکم مجرمین فتنه 88 نمایند

امید است قوه محترم قضائیه این خواسته را یک مطالبه بحق از سوی نیروهای انقلابی بداند و از رسیدگی به این مهم دریغ نکنند.


فائزه هاشمی در صف انتظار سالن ترانزیت فرودگاه امام خمینی(ه)
 



ایسنا، در 16 بهمن ماه سال گذشته، فردی با مراجعه به کلانتری 108 نواب به مأموران اعلام کرد که از حساب‌های بانکی متعلق به وی، مجموعا مبلغ 30 میلیون تومان برداشت غیر قانونی شده است. با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 10 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

به ادامه بروید ....

 



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 17:49
سامان ساعدی

خبر آنلاین: زندگی روسای جمهور بعد از خداحافظی از کاخ ریاست جمهوری و شغلی که برای گذران زندگی در پیش می گیرند، برای بسیاری از مردم جالب و خواندنی است

به ادامه بروید ....

 



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 17:45
سامان ساعدی

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، دختر بچه 12 ساله اي به نام جيادا اسكاليسي در حين تماشاي مسابقه تيم يونتوس دچار خونريزي مغزي شده و به كما رفته و پس از اين كه طي 2 هفته حال عمومي وي تغيير نكرد. خانواده اش از دل پيرو ايتاليايي درخواست كردند تا براي دخترشان يك پيام ويدئويي ضبط كند، آن شب پس از پخش پيام ويدئويي ابتدا دختر بچه 12 ساله دستش را تكان داد و پس از ساعتي مادرش را صدا كرد و 24 ساعت بعد وي كاملاً صحبت كرد، اين دختر بچه يكي از علاقمندان الكساندر دل پيرو است.



           
دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 17:41
سامان ساعدی

فارس: روزنامه دیلی‌میل به مناسبت تاجگذاری ملکه انگلیس در شصتمین سالگرد نشستن او بر اریکه فرمانروایی انگلیس نگاهی داشته است به پاره‌ای از اسرار زندگی اشرافی ملکه انگلیس

به ادامه بروید ....

 



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 17:28
سامان ساعدی
           
دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 17:25
سامان ساعدی
 
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، بنگاه شایعه پراکن بی بی سی فارسي كه تلاش مي کرد با کم رنگ جلوه دادنتوهین به مقدسات مسلمانان ، این امر مذموم در هر جامعه سالمی را در راستای آزادی بیان جلوه بدهد ! با چنان تناقضي مواجه شد که در پایان به افشای حقایقی از پشت پرده تسلط سازمان ناتوی فرهنگی صهیونیست ها بربی بی سی فارسي منتهی شد.

در برنامه پرگار بي بي سي فارسي" اکبر گنجی " با ابراز نگرانی از رفتار غرب در خصوص مسلمانان که منجر به درگیری هر چه بیشتر مسلمانان با غرب خواهد شد فرآیند حذفی غرب را در چند گام معرفی کرد.

گنجی که بیشتر نگران عکس العمل مسلمانان بود تا دفاع از آنان ، زمانی که با اعتراض افراد حاضر در جلسه مواجه شد به افشاگری دست های پشت پرده مدیریت بی بی سی فارسی پرداخت .

وی با اعتراف به نفوذ صهیونیست ها در شبکه بی بی سی خطاب به مجری برنامه بی بی سی گفت : " در همین رسانه های مدعی آزادی بیان، شما میتوانید اینجا هولوکاست را مسخره کنید؟ امکان ندارد . کاریکاتوری که علیه یهودیان کشیده اند شما میتوانید در بی بی سی نمایش دهید؟ امکان ندارد، در بی بی سی را می بندند!

این در حالی است که کاریکاتوریستی که علیه یهودیان کاریکاتور کشیده اعدامش کردند.
 


           
دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 17:22
سامان ساعدی

درباره وبلاگ


سیاستی بی دروغ و فرهنگی شفاف
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سیاسیون و آدرس 30ya30yoon.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 176
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 183
بازدید ماه : 176
بازدید کل : 198696
تعداد مطالب : 147
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1



javahermarket